neděle 15. listopadu 2009

Něco na mě leze

 Slyším to ze všech stran. Nejsem až tak pohotový, abych něčím smysluplným kontroval. Něco na mě taky leze. Jsem celý rozkašlaný, usmrkaný, neprůchodný a ochraptělý, nachcípaný, bez chuti, téměř nekomunikativní.
 Jsem v tom až po uši, nacpaný jak „štrózok“ vitamíny, cibulí s cukrem, čajem s medem. Jediné, co odmítám, je octan hlinitý a živočišné uhlí. Zaznamenal jsem celkový pokles aktivity a snahu někam zalézt a zazimovat. Řeč přímou jsem omezil. Pouze přitakávám. Hrozím se toho, až dcera přijde ze školy. Půjde si pak ven, jen tak. Nikdo ji nepoučí.
 Přemýšlím a tiše pro sebe úpím. Vše pomalu odchází a nastává fáze léčení. Taky to stojí fůru peněz. Léčba homeopatiky se prodraží a přesto se nic nemění. Kašlu. Smerkám. Chraptím. Čekám, až si organizmus sám poradí. Přesto to není podle mého gusta – lenošit... Obdivuji ty, kteří to umí. Peřinu pod bradu a pustit televizi. Ach, ty příčiny a souvisloti! Umět se nachladit a rychle se vyléčit. Tak tohle na objednávku neumím. Trpím. Trpím nečinností, Chce se mi ven. Z postele na ulici. Něco na mě vlezlo a nechce se tomu slézt. Těší mě, že v tom nejsem sám.

Žádné komentáře: