středa 30. října 2013

Nahlédnutí do liberecké krajské nemocnice




Nechci tomu věřit, ale mám zážitek, o který se s vámi chci podělit. Odehrál se v naší liberecké krajské nemocnici. Něco jsem snědl, otekla mi tvář, zmenšil se zorný úhel a ústa jsem téměř neotevřel. Večer nic, ve dvě v noci hrůza pohledět a strach, co bude dál. Od čeho jsou nemocnice, noční služba, ambulance?
Bylo po třetí, spíš ke čtvrté ráno. Paní doktorku služba, podotýkám placená z mého zdravotního pojištění, evidentně rozhodila. První, čím mne uvítala, bylo, že mi vyčetla, proč ji budím? Že musí sloužit 32 hodin (?) a proč jsem nepřišel včera, nebo až ráno....? Vyšetření bylo bleskové, ale až po úvodním žalozpěvu - paní doktorka pospíchala zpět do peřin.... Sestře nařídila volat – budit, jen když to bude nutné.
Musel jsem vypadat jako dement. Důchodce s otokem jako vrata a jak se zdá nechápající, co mi to paní doktorka vypráví za story. Být víc při smyslech, zeptal bych se té mlaďoučké paní doktorky, kolik jí stálo studium, kolik že to bere a zda ji ty desetitisíce přijdou málo.... A když jí dělá potíže v noci za ty peníze vstát a mít i odpovědnost, proč nejde dělat za míň, do samoobsluhy. Vyspala by se. Neřekl jsem jí to. Nemocný, starý člověk je vystrašený a bázlivý.
Co to je za zdravotnictví, které chce jen peníze, 90 korun keš, a miliardy ze zdravotních pojistek/pojišťoven, státu, od každého z nás? Hanba mi je, když si vzpomenu, že se mezi tenhle zdravotní personál znovu podívám. Budu za zmetka, co je chudáky nedoceněné tak hrubě, nespravedlivě napadl, osočil a možná, možná zbavil prémií? Ona si totiž sestřička, po odchodu paní doktorky, taky přisadila, abych ji chápal. Probudil jsem ji. Proč jsem nepřišel později, proč ve čtyři, to slušní lidé spí. Byla evidentně na její straně.
Bylo mi špatně, když jsem dorazil, ale jsem se cítil hůř, když jsem z liberecké nemocnice odcházel. A bude hůř, bojím se, až se tam octnu v noci podruhé. To už tam třeba budou mít bdělé vyhazovače, aby doktoři na příjmu mohli spát. Nebo cedulky: Budit až po šesté. Možná mi dají do čekárny budíček a nařídí na šestou...
Už vidím ty šťastné obličeje: On si to rozmyslel, odjel zpátky domů a ráno si půjde k obvoďákovi. Asi to příště tak udělám, na křivé pohledy, jízlivosti už jsem moc starý a vyprávět o liberecké nemocnici to špatné si nechám pro sebe. Jsou i jiná oddělení na interně, která si to nezaslouží....
                                                Říjen 2013           

Žádné komentáře: