středa 30. prosince 2015

Stále se učím být nad věcí – Pár slov k novému roku 2016

Letěli holubi z vysoka a usedli u nás doma na vrata. Letěli z daleka. Vídám je často, ptáky, co ani nevím odkud jsou, kam letí, kam pospíchají. Co takový pták ví, ptám se sám sebe a nečekám, že mi odpoví. Ptáci si prostě létají. Mám pocit, že sám se létat nikdy nenaučím. To pták ne, ten si usmyslí a letí. Co mu brání? Na rozdíl ode mne má duté kosti, peří, křídla. To se mu to letí! Vybaven je vším. Autopilotem, co mu sedí vzadu za nosem, očima, jak radarem. I nohy, co mně sotva chodí, on opírá o tři prsty, přitáhne je a letí.
Letí si jako pták, ptákem je a přít se s ním o to nechci. Silueta, držení těla, aerodynamický tvar. Vítr jej nese, povznáší a je jím unášen do dálav nekonečných. Letěly, letěly husy kolem, kachny při tom křičely. Letěli, letěli kolem holubi, pěnkavy a malé modřinky. Letěl kolem nás i čáp, letěly volavky.
Mám v plánu běžet za nimi. Zahodit hůl, zkušenosti, zvednout ruce a čekat, až vítr zafouká a načechrá mi vlasy, fousy, chloupky na rukách a já poletím nad řekou, lesem i vodopády nesen větrem a mocnou silou paží… Ptáci se usadili u nás doma vzadu na plotě a hlučně rokují, proč jsem to vzdal, proč neletím.
Co vím jistě, že já to nevzdám. Že s ptáky se naučím létat a poletím s nimi někam, stůj co stůj. Létat se naučím. Těším se, až jednou poletím, jak dravec, co střemhlav útočí a nabodnu rybu na zobák. Už se nebojím. Vidím, jak plachtím nad oblaky v plné kráse mého peří, s větrem v zádech, s chomáčkem chmýří na své hlavě, nad silnicí plné aut, kdy v jednom z nich sedí i můj stín, co se bojí létat a chodí o holi….



Žádné komentáře: