čtvrtek 21. srpna 2008

Ukázky z připravované knihy Příběhy pohlednic

JAK TO VŠE ZAČALO...


Sbírání, sbírání aneb Jak jsem v červnu roku 2008 vystavoval To nejkrásnější ve Valdštejnském paláci v Praze. A tím to začalo.

Předseda Senátu České republiky Přemysl Sobotka viděl na výstavě v Centru Babylon v Liberci v roce 2007 mou menší výstavu pohlednic. A překvapil mně dotazem, zda bych nechtěl představit v Praze. Taková nabídka se neodmítá. Následující rok v dubnu 2008 mi z Prahy přišel dopis na ručním papíru s hlavičkou Českého Senátu.

„Předseda Parlamentu České republiky přebírá spolupořadatelství a záštitu nad výstavou pohlednic „To nejkrásnější z Liberce a okolí z let 1898-1908. Výstava se bude konat ve dnech 10.-30.6.2008 v Praze ve Valdštejnském paláci. Přemysl Sobotka.“

Samotná příprava výstavy trvala několik týdnů a nebyla by možná bez spolupráce přátel - pana Jungmanna, Vajnera a slečny Franclíkové. Když jsem při slavnostní vernisáži děkoval za možnost vystavovat řekl jsem, že výstava je procházkou časem, který není osudem dopřán všem sběratelům a pokud je nám poskytnuta taková příležitost, využijme ji k tomu, abychom vzpomenuli onu nám už tolik vzdálenou dobu. A přiblížili život lidí, kteří ji vytvářeli. A díky mnoha redakcím našim novin se to daří.

Z podnětu Českého rozhlasu Radio Sever jsem vyhověl žádosti o poskytnutí krátkých příběhů pohlednic z mé sbírky a napsal těch příběhů čtyřicet. Od smutných až po veselé, od těch s jednoduchou zápletkou až po ty, co by si zasloužily román.Všechny však jsou ovlivněny osobním vztahem autora, jsou často vyznáním, zpovědí a stanoviskem k dané události.

Ani sběratel historických pohlednic nemůže stát opodál. Je součástí společnosti, ve které je mu dáno žít. Jak jsem využil této nabídky, posuďte sami. Krátké příběhy ze života pohlednic, jejich osudy, pláč i smích právě začínají...



Žádné komentáře: