čtvrtek 25. října 2018

Kolumbovo vajíčko aneb Náš čas přijde



Jsou věci, co kdysi nebývaly. Dnes jsou úžasné klamavé reklamy všude, kam se podíváte. Brýle za polovic - kolik vám je let, tolik od nás slevu dostanete. Těšil jsem se, jako malé dítě. Bude mi 72. Co budu dělat s ušetřenými penězi? Důchod mám malý, každá koruna bude dobrá…

Všechno je, jako vždy, úplně jinak. Firma lahodící oku virtuálním pohlazením Eiffel Optic a.s. mi připravila hořké zklamání.

 Původně jsem šel jen reklamovat. K mé smůle jsem přišel měsíc po skončení reklamační doby brýlí, které mne stály kolem deseti tisíc. No, dobře, řekl jsem si a rozhodl se požadovat výměnu jen toho jednoho vadného skla. Nešlo to. Výměna jednoho není možná, pouze obě. Při vědomí všech těch inzerovaných slev jsem souhlasil a složil zálohu šest tisíc. Neměl jsem. Skutečnou celkovou cenu budu znát až po výměně skel při platbě. Souhlasil jsem. Při všech těch slevách mi přece ještě budou vracet. Nevraceli, a ještě chtěli další peníze. Musel jsem přidat tři a půl tisíce. Slevy žádné, nebo jsem je ani nepocítil. Deset táců za výměnu skel mi připadá nehorázné. Už nikdy tam nevkročím. Firma v tom umí chodit.

Až se bude opět po letech měnit režim, rád bych se dožil znárodnění takové firmy. Nic jiného si nezaslouží... Jsou věci, co kdysi nebývaly a k nim patří i Facebook. Fenomén sdílení názorů a informací.

Patřím k těm, kteří se nesmířili s názory, za které se zavíralo, pronásledovalo a ztrpčovalo život. To vše a mnohem víc dokáže dnes fenomén internetu. Umí čtenáře uchopit a sem tam rozpálit doběla. Co nesmí, je být vulgární, hanět rasu, uvádět do světa nepravdy a lži.

Mám právo verbálně se postavit proti nepravostem? Jako nástroj etiky slouží blokace těch, co na předchozí neslyší. U vědomí svobody slova a svých práv jsem využil možnost kritizovat antisemitismus, islámský terorismus, ekonomickou migraci, Mohamedovo učení netolerance jiných náboženství a přípravy na likvidaci státu Izrael a všech jinak smýšlejících a tvrdě jsem narazil. Nevím, kdo a kde má slova otočil, ale stal jsem se obětí systému. Blokace, 30 dní distance, žádný přístup, žádná možnost se obhájit. Dostal si trest, tak si ho musíš odsedět, není odvolání. Už vím, co to znamená, když nesouhlasíš, máš vlastní názor, kritizuješ, máš pohled na islám, který je jiný než pohled oficiální Rady Evropy.

Mám dost času přemýšlet, a tak přemýšlím. I tady dozajista pomůže radikální řešení. Nebráním se mu a tuším, že se brzy setkáme se silou, která se už nebude ptát, ale vyřeší věci, jako když Kolumbus postavil ono pověstné vajíčko tak, aby nespadlo.

Žádné komentáře: