pátek 5. září 2008

Umí vaše dítě hospodařit s penězi?

Pokud ano, nemusíte číst dál. Pokračují jen ti ,co si nejsou jisti. Umět hospodařit nabývá stále většího významu při výchově mladé generace. Od pěti let dokážeme rozlišovat peníze. Pochopit ,že se za zboží platí . Vstupen do školy se hranice našeho poznání opírá o sumu znalostí danou výukovým programem a o hodiny matematiky. Současné tragedie řady mladých manželství jsou přímo úměrné neznalosti v oboru financování půjček ,odpovědnosti ,podnikání ,spotřeby v domácnosti atp. Mladý člověk neznalý finančních procesů se dostává záhy do neřešitelných problémů ,jak jafincovat své a rodinné potřeby. Již před více než 80ti lety pozdější český malíř ministr financí Dr. Karel Engliš vynikající národohospodář a finančník poukázal na to ,že je potřeba zavést do všech stupňů škol ekonomické povědomí.Jako předmět ,jako živou a aktuální vyučovací teorii a praxi ,která napomůže v běžném životě v orientaci při manipulaci s penězi . Vyznat se v praktikách finančních ústavů. Zvládnout pojmy ,které běžně nepoužíváme. Mít možnost účastnit swe na finančních transakcích ,co s nejmenším rizikem před finančním úpadkem. O aktuálnosti požadavku Dr Karla Engliše tehdy ,jako dnes jsem přesvědčen. Je nutno vztahy mezi kapitálem a jeho uživateli narovnat. Aalespoň do té míry ,že bude vzdělávacím procesem garantována gramotnost zákazníka .Do té míry ,že škola současný stav znalostí přijme jako důkaz potřeb zásadních změn. Úkol srovnatelný se současným bojem učitelů o vyšší platy.

Žádné komentáře: