neděle 23. března 2014

S holí, berlí…

S holí se to chodí! Chvála stáří a bez šance u opačného pohlaví. Co bych si stěžoval? Šestašedesát let bez hole. A jak se ti to stalo? Povídám, otočím se za ní, řeknu ti, až srdce bolí a pak, z ničeho nic, v koleně křup. Jakoby ti tělem projel šíp, úplný orgasmus. Ten původní ti na tváři vytvoří škleb, jako bys náhle zblb, ale tenhle z kolene mě poslal ke zdi. Chytil jsem se jí, jako Zeman ve svatým Vítu u zemských pokladů. Zavrávoral jsem, krásná dívka zmizela za rohem a já šel podél zdi na zem.
Koukám, koleno je volné, stěží popadám dechu zvedám se a nedošlápnu. Domů skáču o jedné. Nastává období hole. Dnes, po půl roce, je mou nedílnou součástí, jako jí kdysi byli klasici marxismu, když jsem věřil, že země patří všem lidem a že se budeme mít všichni stejně dobře.
Zůstal jsem o holi z duralu a s ní se mi chodí dobře. Tancuju, když o ni zakopnu. Chodím pomalu a vypadá to, že při chůzi přemýšlím. Ano, ale jen o tom, jestli to zvládnu domů. Ano, to je dnes můj vnitřní svět. Navenek se tvářím, že jsem z toho venku a hůl nosím jenom ze zvyku, že jsem si ji vzal vlastně jen z dišperace, abych se pochlubil křepkým během za svým stínem.
A tak, jak povídám, stala se hůl součástí mého já, jako kdysi kšandy, kravata, manžetové knoflíčky, vypucované boty, pěšinka ve vlasech, čistý kapesník, popřípadě preservativ. Vidíte, jak jsem na sebe dbal. Nyní se to vše koncentruje v jedné duralové holi… Je vlastně mnou, je jako zaplombovaný zub, ostříhané nehty, čistý krk, vyčištěné zuby… Možná, že to samé už znáte taky: Siofor na cukrovku, ráno, večer, podobné prášky na vysoký tlak. Že jsem se za tou kočkou otáčel! Ještě, že si mě nevšimla. I když, mohla mi zavolat rychlou, nebo mi taky sebrat peněženku, hodinky. Mohla si se mnou pohrát, zavolat kámošky…

No, máme to za sebou, užili si doktoři, VZP si taky přišla na své. Já poznal sestřičky ve špitále, doktorky, co slouží v noci a mají chuť vás zabít, když je budíte. Svou novou přítelkyni, hůl jsem seznámil s tou starší, která o mě pečuje a která netuší, proč mi v kolenu chrastí. Hůl, berla - perla v rukou dnes už zase řeholníka, to jsou mé dnešní pocity. Tak až mě potkáte, jsem to já, jen o jednu hůl hezčí. Někam běžím, pozor letím…. 

Žádné komentáře: