čtvrtek 26. července 2012

Milý Hurvínku, nešel bys do toho?



Ty stará obehraná desko! Co všelikerých setkání s tím pimprletem by se sešlo, a bůh ví, kde všude… Kus dřeva, drátky, látka, provázky, a hle, je tu Pinokio. Ovšem Hurvínek mu skvěle konkuruje. Jsme holt menší zemí. Tolstoj, nebo Skupa? Ono to je tak. Oč jsou oni větší, o to víc je Hurvínek užvaněný. Žádný Einstein to není, ani žádný rektor Karlovy university.
My dva jsme se potkali v Libereckém divadle F. X. Šaldy, když mi byly asi 4 roky. Odnesl jsem si zážitek. Ten dřevěný kluk na jevišti mluvil prapodivným ječivým jazykem, ale to hlavní bylo, že měl koloběžku. Já ne. Z představení jsem nic neměl, oči jsem měl jen pro ni. To se mi stalo ještě několikrát v životě, a neovlivnil jsem to ničím. Vášeň, to byla vždy moje slabá stránka, ale to prý se chlapcům občas stává.
Zpět k té dřevěné osobě. Má své dny, to když se zrovna neshoduje se svým protějškem na jevišti tátou Spejblem a s Máničkou. Teď nevím, zda se sestrou nebo sestřenicí. Obcénní domácnost doplňuje ještě dřevěný psík Žeryk. To vše mělo střechu nad hlavou – Divadlo Spejbla a Hurvínka. To by dnes by asi nešlo. Musí se šetřit. Docela by mě zajímalo, jaký by měl osud současný návrh, vytvořit takové nové současné divadlo pro děti...
Dovedu si představit, jak něco takového podobného  pracuje ve prospěch celé společnosti. Možná, že bychom pak zákonitosti ekonomiky pochopili rychleji. Mohlo by to pomoci řešit hurvínkovské drama v Čechách, neoblíbenost ministra financí pana Kalouska a pád vlády by mohl zastavit tandem tří českých dřevěných autorit, ke kterým bezesporu patří tvrdá, dutá palice Hurvínkova, nepolapitelný duch mnoha převleků Jára Cimrman a praktik z dob Rakouska  Josef Švejk.
Tito velikáni české politiky by mohli iniciovat odchod Česka z Eurozóny a vytvoření celku, který by zhojil bolest euroskeptika, presidenta republiky a vybudovat něco, co tu nikdy nebylo. Stát – stát Máničky a Hurvínka.                  

Žádné komentáře: