úterý 29. června 2010

Proč číst noviny

Ačkoli netrpím nešvarem nečíst nic, bulvár si skutečně nekoupím. Jsou tu ale mladí, kteří své životní programy odvozují od přečtení titulků na internetu a noviny prostě nemusí. Stačí jim, že Paroubek a socani jsou nemožní a tak volí pravici. Nejde mi ani tak o to, kdo koho volí, ale že jejich úsudek je bílý-bílý, černý-černý. Dvoubarevný, zjednodušený, tak trochu republikánský s řešením na jedno použití. Díky tomu, že jsem se ještě mladými nedal umluvit, mám svobodné myšlení a čtu si, co chci. Právě jsem se dočetl, a jsem tomu rád, že někde našli návod proti tomu, co nás trápí. Romů je u nás v Česku o polovinu méně než na Slovensku, ale řešení, jak Romy začlenit do společnosti je excelentní. Známý fakt, že mnoho lidí neumí hospodařit s penězi je alfou a omegou i u Romů, samozřejmě, až na výjimky.
Od tohoto poznání lze odvíjet i další kroky. Česká strana sází na vzdělání, Slováci na chytrou bankovní kartu, která vydá peníze pouze den po dni. Pokud chce poživatel státních peněz víc, musí na větší nákup našetřit z předchozích dnů. Jak moc se mi právě tenhle nápad líbí! Komu se líbit nebude, jsou zcela jistě majitelé karet, neboť na kartu vám těžko vydají alkohol a cigarety. Ale tahle cesta je jediná, která vede od vrat pekla zpět do světa lidí, kteří umí hospodařit a mohou posílat své děti do učení a do škol.
Naše česká cesta, nabízet vzdělání, je jistě chvályhodná, ale má stejný dopad, jako žít v jedné multikultuře s muslimy. V praxi to moc nejde. Mají své zákony a ty upřednostňují před našimi. U nich doma to nevadí, ale pokud jsou tu mezi námi, žebříček hodnot mne změnit nedonutí. Zaplaťbůh, na rozdíl od Holandska není tenhla problém u nás zatím aktuální.
O to víc mne štve, když si v novinách přečtu, že naše dálnice jsou o třeba třetinu dražší než v sousedním Německu. Stojí o tolik víc, protože pod dálnicemi stavíme podchody pro zvěř. No a tohle není pravda, právě jsem si to ověřil. Noviny nelhaly, lžou představitelé stavebních firem. Nejsou to podchody plné zvěře pod dálnicí, ale nenasytní lidé, kteří staví a lžou a nás mystifikují. U sousedů je takových podchodů mnohem, mnohem víc a přesto své občany neokrádají. To je výzva Nečasovi, brountosauru Kalouskovi, bývalému knížeti a moderátorovi. Tady se ukáže, jak to myslí zodpovědně a zda se ubrání tlaku: zaplatili jsme vám kampaň, je čas vracet vložené finanční prostředky. Proto čtu denně noviny.

Žádné komentáře: