neděle 12. ledna 2020

Píšete ještě pohlednice, dopisy?




          Občas si říkám, co mě ještě může překvapit. Den před Štědrým dnem se ucpe WC, příbuzným ten zápach nevysvětlím a jako naschvál přijedou všichni. Jediný, kdo nepřijede je instalatér. Jak to vyřeším, nevím. Nikdo neposlal přání, přijedou a smradem padnou, otočí se už ve dveřích. Tudíž jsem taky jedna z obětí toho, že si už lidi neposílají poštou přání, nepíší si dopisy. Svět už za nic nestojí.

                No, nebylo to dřív lepší. Napsal jsi a počkal týden, měl jsi čas na rozmyšlení. Uvážit, zvážit odpověď. Ty i ten, co ti odpoví. Žádné dramatično, žádné průšvihy, rozvody, nechtěná početí. Kde je doba dvaceti a více vánočních pohlednic? Dnes se doručovatelky před Vánocemi nudí a chodí si jenom pro výplaty, management pošty si dává vzájemně super zlaté padáky a neví, co s penězi. No není to krásné? V bytě mi smrdí na plný pecky ucpané WC a já si vymýšlím hlouposti, že pošta má miliardové ztráty, že mi přijedou návštěvy místo toho, aby regulérně napsaly, zda se mi to hodí. Nehodí, sakra nehodí.

                Však já už taky nepíšu. Od čeho máme mobil? Jsem stejný hlupák jako všichni. Žijeme v 21. století, a to už si lidé pohlednice neposílají a dopisy nepíší. A tak na to jsem právě dojel. Páchne to u nás, jako v Praze na Hlaváči veřejné záchodky. Je půlnoc, den po štědrovečerních orgiích. Jenom psu smrad nevadí. Má venku na zahradě luxusní psí boudu a pokud mu smrádek bude vadit, sebere se a vleze si do boudy. Kdo by se dneska obtěžoval psaním a k tomu platil hříšné poštovné? To by musel být praštěnej pavlačí. Není lepší přijet, mile překvapit, popřát, dát dárky, a zase odjet? Je. A průšvih je v mém případě o to větší, že jsem tu měl ráno odvoz fekálií a zaplatil dva tisíce za čistou prázdnou senkrovnu… Tak proč mi sakra nejde spláchnout, proč to nefunguje, právě na svátky?

                Nepište si přání, vykašlete se prosím na tu prastarou instituci, na poštu, nepřidělávejte jim práci. Svět kráčí kupředu. Do země vedle nás se hrnou migranti a my jim ještě tleskáme. To bychom si mohli rovnou hada hřát pod košilí a bylo by to jedno. Co má přijít, přijde v tu nejnevhodnější chvíli. Ucpe vám to hajzlík a je vymalováno.

                Tudíž pište jen tehdy, nemáte-li komu poslat esemesku, není-li nablízku někdo, kdo ví, kam se mám obrátit, potřebuji-li nutně instalatéra. Vypadá to tak, že Jablonném v Podještědí žádný není, nebyl a už nikdy žádný nebude.



Egon Wiener

Žádné komentáře: