pondělí 6. ledna 2020

Všemu, co se dát namasírovat, jsou různé sebetrýzně




Chodím na masáže. Vím, není to vidět. Na stole úpím jako zvíře, 250,- za jednu seanci a k tomu si hezky popovídáme v budově bývalých Pozemních staveb v Liberci pod nádražím. Byl tam slepec, který masíroval žúžově. K tomu jsem chodil rovněž. Pokaždé mě překvapí, že mne masírují i lidé, akademicky vzdělaní. Že si nenajdou někoho jiného, komu svěří své vzdělání, um a paže dnes používané na hnětení lidského masa, špeku, různého ochlupení. A to všechno na stole, kde lehávám i já. Churaví, a pořád zákazníci. Na druhé straně jsou plátci daní. Jen doufám, že tohle jde stranou, když se do mých zad dají, to mi fakt slzy vyhrknou.

Je to jako u holiče, povíte i to, co nemusíte. Je tomu tak pokaždé. Ona mluví a vy se stydíte nemluvit. Jak je to jednoduché, prosté. Bylo by třeba ty hovory ležícího na břiše zaznamenat pro příští generace. Jsou studnicí všeho, co lidé dělají. Od sexu podle Freuda, až po to, co nakoupit, kam jít, kam nechodit. U zubaře se nemluví, tady ano, a kdyby to bylo možné zvážit, bylo by toho, jako, když se vám urodilo něco velkého. Konkurovat může jen holič a prodavačka v trafice, prodavačka cigaret a novin.

Venku za okny se chystají dny vánoční, čas dárků, zklamání a návštěv dětí, podívat se zas jednou, jak ti naši staří žijí. K životu patří i masírování. Řeč se svede i na to, zda masáže pomáhají. V mém případě jde jen o charitu. Přispívám k životní úrovni toho, kdo masíruje, mačká mi záda krk a naposledy, to bylo 19. prosince, i koleno. Přijdu i příště, proč bych nepřišel? Je čas vyčistit si zuby, je čas dát své tělo na vědecké výzkumy. Ušetří se za vydání spojené s pohřbem. I když zubaté stejně neutečete, ale dobrý pokus, masáže, leccos oddálí, a ještě se k tomu řadu věcí dovíte. A to platí i v mém případě.

Paní Brodská je úžasná masérka a její životní peripetie jsou podobné těm, které mě oblažují den po dni. Dcery se nám 20. června vdávají. Každá samo sebou jinde. No, není to úžasné? Nebude to v bílém, ale dočkaly se. Masírování je masírování, úžasná věc i u nás v českém pohraničí v Sudetech, u nás v Liberci. Mohou přijít hromy, blesky a vy ležíte na masírovacím stole a stydíte se nemlčet. Svět se koncentruje na hudbu pro dvě ruce a klarinet. Budiž, budu se snažit být zdravý a nebrečet. Dík vám všem, snaha byla. Záda mě bolí dál, přijdu hned, jen si našetřím a najdu hole na cestu tam i zpět.

Egon Wiener

Žádné komentáře: